Messerschmitt Me-108 „Tájfun” egymotoros futár/felderítő/túrarepülőgép
„Már az első repülés során tudtam, hogy ez a szerkezet húsz évvel megelőzte a korát. Mivel teljes egészében fémből épült, a barátságtalan időjárásban végrehajtott hosszú bevetések sem okoztak neki különösebb gondot. A fülke minden irányban pazar kilátást biztosított, a behúzható futómű pedig valódi ajándék volt a pilóták számára. Akár a kisujjammal is elvezethettem volna.” - Elly Beinhorn
A DH+DE lajtsromjelű Bf-108-as a Stolp-Reitzben (ma: Słupsk-Redzikowo, Lengyelország) állomásozó 3. Vadászrepülő kiképzőiskola kötelékéhez tartozott. A Luftwaffe Múzeum Restaurátor Csoportja 2009-ben emelte ki a Rügen-szigethez tartozó Jasmunder lagúna vízéből. A gép lezuhanásának nem volt szemtanúja, de a jó állapotban lévő roncs törzsén és propellerén golyó ütötte sérülések mutatkoztak. A pilóta földi maradványai nem kerültek elő, így joggal feltételezhető, hogy sikerült kimenekülnie a gépből. A Luftwaffenmuseum der Bundeswehr tulajdonában lévő Bf-108-as roncs 2013. október 10-től lesz megtekinthető a Hadtörténeti Múzeumban, majd Németországba visszakerülve az MHM Gatow állandó kiállításában kap majd helyet.
Technikai adatok
Hossz: 8.3 m
Fesztáv: 10.5 m
Magasság: 2.3 m
Szárnyfelület: 16 m²
Szerkezeti tömeg: 860 kg
Motor: 240 lóerős Argus As 10 fordított V8 motor
Max. sebesség: 315 km/h
Hatótáv: 1,000 km
Csúcsmagasság: 6,200 m